zaterdag 4 juli 2009

Ding 22

Bijna het laatste ding: web 2.0, bieb 2.0 enz.
Ik heb een filmpje bekeken op de ning voor bibliothecarissen van die jongen uit Zeeland. Heel leuk, heel inspirerend: hoe Hyves en andere sites waarop jongeren en kinderen zijn, ingezet kunnen worden om de toegang tot boeken (en andere informatiebronnen) en bibliotheken te bevorderen, leuk te maken en helemaal in deze tijd te plaatsen: met keuzelijsten, widgets ed.
Ik heb ook het nederlandse artikel gelezen wat aanbevolen werd in de reacties. Ook dit is zeer bruikbaar, maar gaat minder ver dan de ideeën in het filmpje.
Wel geeft het een duidelijk beeld van de veranderde en veranderende wereld van informatie.
Maar is heb ook ergens gelezen dat alles wel leuk digitaal toegankelijk kan zijn, maar dat nog altijd een goede boekencollectie daarvan de basis is. Naar mijn idee kan daar bv een goede link naar luisterboekensites iets toevoegen.
Het delen is in web 2.0 de basis: meningen, informatie. Dat kan toevoegen, maar dat kan ook ruis geven. Het is wel van deze tijd!!
Ik heb me aangemeld bij ning.http://bibliotheek20.ning.com/ Ik heb er wat rondgesnuffeld, discussies bekeken, één keer een reactie toegevoegd. Maar dit is iets om blijvend te volgen en er wat aan toe te voegen. Ik ga misschien wel een groep openen over de collectievorming die toch heel erg gaat verschillen van vroeger.
Nu nog de slotevaluatie!
Anke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten