zaterdag 4 juli 2009

Ding 23

En het laatste: de evaluatie

Favoriete dingen:
Delicious: handig om overal te openen met favoriete sites
Library Thing, en ook Dizzie, dus delen van bokenkennis, discussies
De radio-online: daarop heb ik leuke dingen ontdekt en ik heb wat op iTunes gezet
Youtube had ik zelf al geinstalleerd, maar dat is wel heel leuk,
Het delen van muziek zal ik niet zo gauw doen, maar ik vond het een echte ontdekking.
Het gebruiken van docs in mijn google-account vind ik een fijne ontdekking: ik kan me voorstellen dat ik dat op het werk ga gebruiken voor bv uitwisselingen rond collectievorming.
Rssfeed had ik nog nooit zien staan, maar dat vind ik ook een gemakkelijk iets om snel op de hoogte te zijn van nieuws op een pagina of blog.

Wat heeft het me gedaan:
Ik ben heel enthousiast geworden voor al deze mogelijkheden op het web. Ik ben heel blij dat ik in staat gesteld werd deze cursus te volgen. Het heeft me leren zien dat er al lang een virtuele wereld is die geheel verweven is met de echte wereld. En wat het werk betreft: het is heel snel absoluut noodzakelijk dat de bibliotheek deze virtuele wereld omarmt en er een vanzelfsprekend deel van uit maakt.

Verrassingen?
Ik heb me erover verbaasd dat er mensen zijn die plaatjes op kleur sorteren: Daar moeten ze enorm veel tijd in gestoken hebben. Maar ik kan me de bruikbaarheid wel voorstellen.
Het heeft me ook verrast dat de bibliotheekwereld al heel ver is met al die dingen die we geleerd hebben.

Verbeteringen?
Ik weet het eigenlijk niet. Twitter aan het begin? Of ning.o als één van de eerste dingen? Misschien dat je dan overdonderd wordt door al dat nieuwe??
Ik heb aanvankelijk nogal zitten worstelen met hele simpele dingen: zoals een link toevoegen aan mijn blog. Of een plaatje. Maar ik ben er toch uitgekomen. Zelf ontdekken is een heel goede leerweg, aan de hand van een goed opgebouwd programma.

23 Dingen was voor mij een ware ontdekkingstocht. Ik ben heel enthousiast geworden.
Vooral het filmpje van bijna een uur over de nieuwe tijd van web2.0 heeft mijn ideeën over deze wereld veranderd. We staan op het punt van een nieuwe wereld, en jongeren ( en ook wel anderen natuurlijk) zijn al over die drempel heen.
Heel inspirerend om mee te doen met deze nieuwe wereld!!
Anke

1 opmerking:

  1. Hoi Anke,

    Gefeliciteerd, je hebt de eindstreep van de 23 dingen gehaald! Je zult er vast nog veel profijt van hebben. Jammer dat ik door mijn vakantie niet bij de slotbijeenkomst op 7 juli aanwezig kon zijn. Ik had je graag persoonlijk gefeliciteerd.

    Tot ziens,
    Geertje

    BeantwoordenVerwijderen