vrijdag 26 juni 2009

Ding 20

Muziek online en muziek delen:
Ook dit is weer een echte ontdekking voor mij: Je kunt een radio laten afspelen met de door jou gewenste muziek en tegelijkertijd afwassen. Ik kwam Roosbeef tegen, (die naam kende ik van het programma van de Schouwburg) en van daaruit kwam ik op een andere tagradio, en dat was prettige muziek om als achtergrond te gebruiken.
De klassieke muziek die ik uitgeprobeerd heb vond ik slecht van geluidskwaliteit.
Ik kan me voorstellen dat last.fm voor velen heel erg leuk en bijna onmisbaar is in het internettijdperk ( of andere muzikale netwerken), maar op dit moment in mijn leven maak ik er geen gebruik van. Misschien later ooit en dan is het fijn te weten dat het bestaat.
Op het werk heb ik niks met muziek te maken, we hebben net de cd's eruit gegooid. Maar voor Herman is dit vast interessant, maar hij kent dit natuurlijk al lang....
Toepassingen? links op de website als aanvulling op aanwinstenlijsten ed. of ter aanvulling op bladmuziekcollecties. Cd's lenen gaat wel verdwijnen denk ik, er is te veel online beschikbaar om nog erg veel geld te steken in de muziekafdelingen bij kleinere bibliotheken.
Anke

1 opmerking:

  1. En je komt wat "sweet memories" tegen! Vroeger moesten we speciaal fragmenten aanvragen en konden we die nergens meer terugvinden. Ja dit is echt een uitvinding.

    BeantwoordenVerwijderen